четвер, 2 квітня 2020 р.


Дистанційна освіта – в діє


Минає третій тиждень карантину в Україні. Цей обов`язковий спосіб захисту населення від пандемії коронавірусної інфекції зупинив життя тисячі міст по всьому світу.  Заклади освіти України перейшли на дистанційне навчання, і ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» у тому числі.
Перед педагогами постало чергове непросте завдання – як організувати дистанційно продуктивний освітній процес. Окрім офіційних рекомендацій від міністерства, є і просте розуміння – ми маємо навчальні плани, які потрібно виконувати, а до кінця навчального року залишилось не так багато часу. Також, з іншого боку виникає просто бажання - продовжити навчати наших здобувачів освіти професійним компетентностями. Як впоратись із цією непростою задачею?

І відповідь на це  питання є: педагоги повинні вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — це надважливі навички XXI століття.  Педагогам потрібно не тільки викладати навчальні матеріали здобувачам освіти, а й допомагати їм та моніторити успішність. Для наших вихованців це такий же незвичайний вид діяльності, як і для нас.
У ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище»  створили можливість виконання освітніх програм. Заступник директора  з навчально-методичної роботи Кулинич Олена Анатоліївна  запропонувала організувати освітній  процес  за допомогою ресурсу «Дистанційна платформа  ДНЗ ЗВПУ». На сьогоднішній день,  «Дистанційна платформа  ДНЗ ЗВПУ» - навчальний заклад, де є розклад, а педагоги регулярно надають  навчальні та творчі завдання.
Викладач Войтюк Тетяна Миколаївна, за допомогою майстрів виробничого навчання змогла налагодити  спілкування із здобувачами освіти через Інтернет. Викладач не тільки контролює процес виконання викладених завдань,  а і проводить онлайн консультації через Скайп, електронну пошту та в групах Viber. Здобувачі освіти можуть поставити викладачеві питання і отримати на них компетентну відповідь, а отже, здійснюється зворотній зв'язок, що психологічно дає можливість всім відчувати себе задіяним у реальному процесі навчанні.
Також, вихованці мають можливість у властивому для себе темпі самостійно працювати з освітніми ресурсами: створеними, викладеними або рекомендованими викладачем.  Це суттєво спрощує дистанційне навчання і вже  має відчутну  результативність.
Карантин - це серйозна перешкода в освітньому процесі. Але налагоджена дистанційна робота не зменшує значення людського фактору і впливу особистості наставника на мотивацію і розвиток здобувачів освіти.